SJ ger svar på tal

Angående mitt inlägg om SJ och Nordea har jag nu fått e-post från SJ där de förklarar hur saker ligger till.

Hej,

Tack för att du har kontaktat SJ Kundombudsman.

Vi beklagar uppriktigt om det har uppstått ett fel då du har försökt att betala dina biljetter med kort. Vi frågar inte efter någon kod som du behöver från din säkerhetsdosa hos Nordea när du vill betala med kort.. Allt du ska behöva uppge är kortnummer, giltighetstid och den CVV-kod som finns på kortets baksida där du anger namnteckningen. Det är de tre sista siffrorna som du ska uppge. Kan det vara så att du har valt Internetbank som betalningsmedel? I så fall behöver du din säkerhetsdosa eller andra inloggningsuppgifter som du får från din bank.

Att priset i 1 klass kan vara billigare än i 2 klass beror på att priserna baseras på tillgång och efterfrågan. Utgångspriserna för de rabatterade biljetterna är oftast högre i 1 klass än i 2 klass, men priserna stiger sedan i takt med hur många biljetter som har sålts. Om det har varit hög efterfrågan på biljetter i 2 klass och låg efterfrågan i 1 klass kan priset i 2 klass vara högre.

Om du skulle uppleva fler problem vid bokning av biljetter via vår hemsida är du välkommen att kontakta vår Internet support på nummer: 0771-75 75 99 för hjälp. Vi önskar dig en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll.

Obs! Det går inte att svara på detta e-postmeddelande om ärendenumret tas bort ur i ämnesfältet Obs!

Med vänliga hälsningar
Borttaget namn

Enligt uppdrag av
Ännu ett borttaget namn – SJ Kundombudsman

Tack för att ni svarade, vid er nästa utbildning kanske ni kan visa upp följande bild. Ingen klandrar er då ni bara visat svart på vitt att ni har ett krångligt system eftersom ni inte ens själva vet hur det fungerar.

2 thoughts on “SJ ger svar på tal”

  1. Varför har du blandat in mitt namn och e post i detta? JAG HAR INTE BESTÄLLT TÅGBILJETTER. Tag ögonblicklingen bort detta

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *