Com bort

Världens bästa företag blir nu ännu bättre.

Inte nog med att jag som ny kund blev varnad av flertalet kompisar om att Com Hem är ett av de sämsta företag de vet, nu blir alla befintliga kunder kickade i arslet och betalar en högre årsavgift än de som köper deras nya ”startpaket”. Men va fan, vi befintliga som också vill betala per år då, inte vill jag betala typ 700kr dyrare bara för jag blev kund hos er och betalar per månad som var enda valet.

Om detta inte är nog så står det på er hemsida: ”Kom igång snabbt, senast inom 1 vecka”
Jag beställde en söndag, ringe på fredagen undrade vart mitt paket är. Hmm, ja det skickade vi ut idag till dig så du har det troligen på måndag. Jaha, vad gjorde ni resten av veckan? Satt och sov?
Hur som helst kom en avi på måndagen och jag åkte hämtade mitt modem i en affär, men nähä, butiken renoverar och lämar ut paket tidgast på onsdag. En veckas leveranstid my ass.

Bara för jag inte ska bli alltför arg kan jag ju berätta att när man ringer till kundtjänst och sedan för att få snabbare hjälp ombedes man mata in kundnummer eller personnummer. Men till vilken nytta? man måste ändu uppge detta när de svarar och ”det har försvunnit på vägen”

Tips till Com Hem:

  • Vill någon bli kund hos er, se till att den kan bli det snarast möjligt, alltså inte över 1 vecka när ni lovar detta.
  • Var mån om era befintliga kunder, erbjud således samma årskostnad till trogna kunder som till de som köper det förbetalda.
  • Skaffa ny chef för er kundtjänst
  • Ta bort det irriterande momentet att knappa in kundnr/personnummer när man ringer er
  • Lova inte att 50mbit kommer senast 1 november när alla vet ni ljuger och inte har ändrat detta på er hemsida
  • Lova inte 100mbit för 70 år sedan typ när ni inte ens kan leverera 50mbit i tid
  • På mina sidor kan man bara uppgradera sina paket, men inte nedgradera. Hurra vad duktigt.
  • Uppgradering av era tjänster går direkt, men att nedgradera sig tar evigheter.

2 reaktioner på ”Com bort”

  1. Fyyy, så bra skrivet!! Jag kan inte heller fatta hur de kan dissa sina gamla kunder, som de gör. Kundtjänst är som du skrev under all kritik att få uppge pers.nr så fort nån svarar, när man knappat in det en gång??? men hallå, vi lever 2008 i teknikens årtusende!!

    Och för att inte TALA om alla dessa ”tips” när man väntar… hehe tror alla är rätt less på dom! Roligast är bryt strömmen på ditt modem 10 sek…. hahaha sääkert, när man suttit i tel kö med 75 st före och har COMHEM telefoni!!

    Finns mycket mer man kan ta upp…. dom borde skämmas!!

  2. Com inte alls!!!!med en kundtjänst som liknar ett dår hus ,om du har 5 frågor till till supporten så får du bli kopplad till 5 olika handläggare vissa av dem har inte ens en egen dator och kan således inget om pc eller mac ,tur att dom kan svenska så dom klarar att läsa sin manual,,,,,,,!!!!!! illa eller hur. D W

Lämna ett svar till dag wigert Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *