Buzzador och deras poängsystem, en bluff?

Jag har sedan flera år tillbaka legat på topplistan hos Buzzador och kan garantera er att man inte får fler eller mer exklusiva kampanjer. Det enda syfte jag kommer på med dessa poäng är att alla buzzadorer blir tokiga och värvar nya medlemmar, gratis arbetskraft alltså.

Så vart har alla fått denna poänghysteri ifrån? Jo, det är från Buzzadors egna e-postmeddelanden, se utdrag här nedan:

Du får 25% av deras poäng första året vilket hjälper dig att komma bättre till för att vara med i kommande kampanjer.

Som Buzzador är det bra att samla många poäng. Då får man vara med i de mest attraktiva kampanjerna.

För att ta reda på mer kontaktade jag deras support. Verkade som denna fråga var känslig eftersom denna fråga skickades vidrae från deras support till en annan person X hos buzzador.

Svaret var bland annat:

Vi värnar om de Buzzadorer som har många poäng men gör också viss spridning av kampanjerna så att de som inte har några poäng får chansen att skaffa poäng. Vi får ofta den omvända frågan: Hur ska man kunna få poäng om vi bara gynnar de som redan har poäng?

Detta tror jag inte ett ögonblick på varvid jag svarar honom och ber han att ge konkreta exempel på kampanjer som jag har fått tack vare mina poäng och att jag är på deras topplista. Jag känner även han som ligger 1a på topplistan så lite bakgrundsinformation har jag allt att stå på.

Så vad blev svaret, vilka kampanjer har jag fått tack vare mina poäng?

Snart 1 månad senare väntar jag fortfarande på hans svar… Vi får väl se hur bra det är att tiga ut buzzadorernas frågor, det kanske blir tvärtom att alla buzzar om hur buzzdors bemötande?

13 reaktioner på ”Buzzador och deras poängsystem, en bluff?”

  1. Hej!
    Trevlig blogg, hade missat den tidigare.
    Precis som du säger så tror jag också att Buzzadors poängsystem är en bluff. Under 2007 låg jag på topp-10-listan men fick ändå inte vara med på ett par kampanjer som borde matchat mig perfekt. Jag mailade deras support och frågade hur urvalet gick till och fick följande svar:
    ”Intresset större än vi förväntat oss, vilket är roligt. Detta medförde dock att alla Buzzadorer inte fick delta och det är svårt nu i efterhand att analysera varför just du inte fick vara med i kampanjen. En orsak kan tex vara när du anmälde intresse för att delta. Inbjudan skickas bara ut till de Buzzadorer som matchar kundens målgrupp. Generellt så har du fördel av att ha många poäng men ibland är urvalet annorlunda.”

    Jag fick inbjudan till kampanjen och accepterade denna inom en timme, så det är mycket bullshit där.

  2. Jag blir inbjuden så sällan att jag glömmer av att jag är en Buzzador. De verkar mest intresserade av småbarnsmammor i alla fall. Har inte varit med i någon kampanj sedan 2008.

    1. Nepp. Fick erbjudande nyligen men blev inte utvald och då har jag ändå jäkla massa poäng. Man kan helt enkelt säga att poängen inte hjälper till utan är endast en ”morot” för att medlemmarna gratis ska fixa nya medlemmar åt Buzzador.

  3. Samma här. Hade ganska många poäng men har inte fått något erbjudande på flera år nu. Hela systemet verkar ha självdött. De kanske kunde bemödat sig med att skicka ut ett ”tack för oss men nu är vi inte intresserade av Dig längre”-meddelande.

  4. Hej alla!
    Jag är helt ny som buzador, undrar om någon av er har något tips att ge? Jag har anmält mig på en kampanj som löpte ut i slutet av september. Stod att det skulle komma mail om man kom med eller inte, men har inte fått något mail alls?! Tacksam om någon av er där ute skulle vilja hjälpa mig! 🙂

    Tack!

    1. Har du kollat så att mailet inte hamnat i spamkorgen?
      Logga in på deras sida så ser du även status för varje kampanj du kommit med i.

      1. Tack för din hjälp Stefan!
        Fick mail från dom idag, tyvärr hade jag inte kommit med….hoppas att jag kommer med på någon annan. 🙂

  5. Är själv med i Buzzador och kanske kör en kampanj/år eller så. De strular jämt. ALltid är något försenat, något som inte fungerar etc etc. Dessutom innebär många kampanjer att man skall regga sig på nån pokersajt eller hyra film nånstans. Detta hävdar jag inte ligger i linje med den infon som lämnades från Buzzador då jag gick med. Jag vill inte bli påsåld saker, däremot talar jag gärna väl om produkter som jag får prova gratis (om de är bra).

    Sammanfattningsvis känns Buzzador rätt oseriöst, och jag har en känsla av att både buzzadorerna och uppdragsgivarna blir blåsta av Buzzador. Finns det någon som har nåt numemr till ansvarig? Jag skulle nämligen gärna vilja komma i kontakt med dom.

  6. Jag har varit med sedan 2008 och hunnit med att prova en hel drös olika saker. Allt från frukkostmüsli (äcklig) till gratis hyrfilm och nu senast Santa Maria Thaimat (mumsigt). Jag har faktiskt bara bra erfarenheter även om kampanjerna kommer väldigt ojämnt. Ibland inget på evigheter och sedan flera på samma gång.

  7. Vet ej hur dem väljer ut,jag har knappt några poäng,och har struntat i själva grejen när jag väll fått varorna men ändå så blir jag utvald om och om igen…

  8. Fick ett ”erbjudande” nu som innebar att man fick köpa en kaffemaskin!

    ”Det rekommenderade butikspriset på en Philips Saeco Intelia är beräknat till 6 999 kr. Om du som Buzzador är lockad av att vara med i den här kampanjen får du möjlighet att köpa den för 3 750 kr (inkl. frakt).”

    Känns sådär alltså…speciellt när man kan köpa maskinen för 4300kr som billigast enl Pricerunner.

  9. Jag förstår inter hur utbildade svenskar går för sådana idiotiska affärsidéer. Det finns absolut inte gratis grejer att få i detta liv. Jag har mest ont om pengar men drar inte ner byxorna för absurda erbjudande. Sådana ”kampanjer” är antigen bluff eller scam då folk jobbar lönlöst… 40000 likes på Facebook sidan innebär att folk tänker inte så djupt och klickar vidare kompulsivt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *