Mina tankar om Buzzador

Allt började 11 maj 2006 när jag blev medlem på Buzzador efter läst om det på lite olika sidor. Iden verkade skoj och jag var sugen testa gratis prylar i utbyte mot att buzza om dom samt skriva rapporten.

Tog några månader innan jag fick första kampanjen, men slutligen kom den och allt var frid och fröjd. Supporten svarade t.o.m. på mina fjantiga frågor…

Nu kommer dock det roliga, eller sorgliga för deras del eftersom det inte direkt inger bra förtroende. Man får poäng när man gör en rapport, värvar nya medlemmar och andra saker. Frågan är bara hur bra deras system för att räkna dessa fungerar.

Augusti 2006 fick jag bonuspoäng för jag var bland topp 100 och har sedan dess legat där, dock bara fått dessa bonuspoäng ytterligare en gång. Så vart har alla andra månaders poäng försvunnit?
Sedan när folk jag vet rapporterat sin kampanj inte registreras hos mig direkt blir man lite mer fundersam, vad fasen är det för tattare bakom spakarna.
Orkar inte skicka e-post till dom heller då de inte besvarat mina senaste och det känns väldigt otroligt om det bara är för mig det strular att beräkna poängen man tjänat in.

Visst kan jag överleva nu när poängen verkar beräknas enligt något norsk system, kanske därför de lanserades i Norge nyligen? Något jag dock har svårare för är när man får skitna kampanjer som verkligen inte går buzza om som jag trodde var deras koncept.

Hur ska jag buzza om en rakhyvel, ska alla vänner testa den också?
Hur buzzar man om ett bingospel på en hemsida? Hejja.

En annan rolig kampanj jag tar som exempel då jag tycker den är helt åt skogen är Ezmo, någon ny revolutionerande musiktjänst.
Ja så startade kampanjen och i informationen man fick kunde man bland annat utläsa:
Man kunde lyssna på musiken från en 3G-telefon.
Du kan vara med i tävlingar och vinna priser.
Jahaja, det verkar ju coolt men någon ny musiktjänst så jag testade och var glad. Ett tag tills man såg att sidan var buggigare än att ens få kallas beta. Låtarna gick inte spela upp mer än 90% av längden, sidorna var allmänt trassliga och deras musikspelare verkade vara optimerad för norska webbläsare då knappt något verkade fungera.
Visst, jag har också pysslat med webbutveckling och vet man kan misslyckas, men det var väl lite väl mycket?
Troligen tyckte dom det själva också så de avbröt hela kampanjen och la den på is ett tag. Sedan fick man ett nytt glatt e-postmeddelande att nu var Ezmokampanjen åter aktiv och som de så fint skrev:
”Nu har Ezmo fixat felen och tjänsten skall fungera så att du kan lyssna på din och dina vänners musik – lagligt och helt gratis”
Yeah right!
Enligt ett nytt kampanjblad skulle nu de största buggarna vara fixade. Ännu igen stod det man kunde lyssna på musiken med med en 3G telefon och tävlingar där man kan vinna priser fanns.
Vad är det med er? Det går inte lyssna med en 3G mobil och inga tävlingar finns! Inte ens efter flera månader nu…hejja Buzzador.
Snäll som jag är saxar jag texten från kampanjbladet i Ezmos supportforum och får då svar av en av deras anställda (Inte citerat, kolla forumet för deras svar):
Bla bla bla, jo vi hade hoppats massa på vår första beta men vi hann inte med allt och fokuserade på få tjänsten tuffare.
Jaha, men vad fan kunde ni väl insett redan i första kampanjen, lik förbannat skriver ni samma skit i andra kampanjbladet. Ezmo och Fast som står bakom kan väl ta sig i kragen och göra det de lovar. Hur svårt kan det t.ex. vara svara på min fråga och beklaga att tävlingen inte finns. Nä nu pratar vi bort oss och nämner inte ens detta.
Ja, så jag är inte alls arg, bryr mig egentligen inte men kan ju vara bra kolla om mer än jag känner det är lite skumt med poängräkningen hos Buzzador. Sen om fler har problem nå dom via support. Slutligen hoppas jag Ezmo får till sin tjänst så den blir en framgång, men sluta ljuga och snacka massa skit.
Tack för mig.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *